main event vol. 5 - zrównoważony rozwój w teorii i praktyce projektowej

warsztaty kompetencyjne warsztaty kompetencyjne

main event, coroczne spotkanie z instytutem grafiki uniwersytetu swps, to doskonała okazja, by poznać studia graficzne od praktycznej strony. w tegorocznym programie main event znajdą się warsztaty kompetencyjne, wykłady oraz dyskusje ze studentami i z pracownikami instytutu grafiki. dodatkową atrakcją będzie wystawa prac z tegorocznych plenerów dydaktycznych, które odbyły się na jurze krakowsko-częstochowskiej i w międzygórzu w sudetach.

main event:

zakres działalności pracowni funkcjonujących w instytucie, przedstawiony w formie warsztatów kompetencyjnych, to temat pierwszej części wydarzenia. warsztaty graficzne, fotograficzne, reklamowe, kreatywne, filmowe, technologiczne i design thinking mają w przystępny sposób przybliżyć uczestnikom – zainteresowanych tym kierunkiem – program studiów graficznych i projektowych.

main event ma jeszcze jeden cel – przedstawienie rozumienia studiów graficznych i projektowych, jakie dominuje na uniwersytecie swps, a w którego centrum stoi łączenie kompetencji społecznych, analitycznych z umiejętnościami technicznymi i postawą kreatywną oraz szczególne rozumienie roli projektanta – osoby otwartej na świat i łączącej różne perspektywy myślenia.

main event to również podsumowanie całorocznej pracy studentów instytutu grafiki uniwersytetu swps. jej efekty zostaną zaprezentowane w trakcie dwóch wystaw. pierwsza – „plenery 2016” to rezultat czterodniowych plenerów dydaktycznych na jurze krakowsko-częstochowskiej, gdzie studenci ii roku grafiki na uniwersytecie swps realizowali projekty „dla ludzi z podlesic, z ludźmi podlesic i o ludziach z podlesic”.

z kolei „projektowanie z zamkniętymi oczami” przedstawia prace zrealizowane przez studentów i roku grafiki oraz wychowanków dolnośląskiego specjalnego ośrodka szkolno-wychowawczego nr 13 dla niewidomych i słabowidzących w międzygórzu. prezentowane na wystawie projekty – pomoce dydaktyczne dla osób z dysfunkcją wzroku – to efekt odważnych eksperymentów zarówno w projektowaniu, jak i badaniach.

program wydarzenia:

  • 10.00-11.30 – reklama wiodąca, czyli jak projektować, żeby zaskoczyć publiczność, dr mariusz wszołek, s.126
  • 10.00-15.00 – warsztaty kompetencyjne (program poniżej)
  • 17.00-19.00 – wernisaż prac studenckich